Já mám, kdo má? Pády
Děti se zábavným způsobem naučí určovat pády podstatných jmen.
Hra je s lehkostí provede obtížnou a často nudnou částí českého jazyka.
Kategorie: | 5. třída |
---|---|
věk: | 3. třída |
oblast: | český jazyk |
téma: | podstatná jména, slovesa |
typ materiálu: | hra |
druh hry: | já mám, kdo má |
Jak to funguje:
Ve svižné základní hře si hráči procvičí určování pády podstatných jmen. Já mám, kdo má? je skvělá hra, kterou lze aplikovat na různá témata, kde je k dispozici jednoznačná odpověď. Hra je ideální pro skupinu více hráčů.
Hra je díky svému napínavému průběhu rychle vtáhne do výuky českého jazyka. Děti si ani neuvědomí, že se vlastně učí!
Český jazyk v dětských očích rázem získá nový rozměr!
Základní pravidla:
-
Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Každý může mít i vícekaret.
-
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má … a přečte příslušný text podle spodní části karty.
-
Na dotaz reaguje hráč, který má správnou odpověď. A položí svou kartu na tu předchozí !!! Pozor, vzhledem k malému množství kombinací “otázek a odpovědí” se karty pravidelně opakují.Tedy v jednu chvíli může odpovědět více hráčů najednou a je to v pořádku. Kartu však položí ten,který zareagoval jako první.
-
Hra končí ve chvíli, kdy se všechny karty na sebe položí do jednoho balíčku.
Produkt obsahuje:
-
36 hracích karet se slovními spojeními k určování pádů podstatných jmen (v jednodušší verzi - Kdo má? Bene, fuj. ? Já mám 5. pád)
-
tipy na další možnosti využití materiálu
Další možnosti využití materiálu:
Využití jedné karty:
Každý vymyslí 5 vět s pádem napsaným na kartě.
Každý zkusí vyskloňovat podstatné jméno ze své karty.
Aktivity pro skupinu:
Domečky: Karty s jednotlivými charatkeristikami (pády) rozmístíme po prostoru.Každý má jednu, či více karet a hledá pro ně domeček podle pádu podstatnéhojména z karty, který určil.
Pohybovky s pády: Pro daný pád si zvolíme jednu pohybovou aktivitu
1. pád – dřep,
2. pád – poskok,
3. pád – otočka,
4. pád – tleskání,
5. pád – zkamení,
6. pád - dupání,
7. pád - nic
Učitel čte slova z karet, žáci reagují na jednotlivé pády pohybovou aktivitou.
Co se děti naučí:
-
určování mluvnických kategorií sloves
-
kreativní myšlení
Odpovědět
Odpovědět